SGS utför en teknisk besiktning i alla bostäder innan inflytt. Under den tekniska besiktningen ser vi över skicket på bostaden och om den utflyttande hyresgästen alternativt SGS behöver åtgärda några eventuella skador. Gå igenom besiktningsprotokollet i samband med din inflytt, du hittar protokollet på Mina sidor under "mitt avtal".
I kolumnen Utlåtande finns det 6 st alternativ, vad betyder dessa?
Utan anmärkning.
Detta är en notering av mindre skönhetsfel och kommer inte att åtgärdas.
Felet/bristen kommer att åtgärdas av SGS efter det att den nya hyresgästen har flyttat in. Din fastighetsansvarige kommer att kontakta dig för att boka en tid för åtgärd.
Hyresgästen har bedömts orsakat felet/bristen och denna kommer åtgärdas av SGS efter att den nya hyresgästen flyttat in. Din fastighetsansvarige kommer att kontakta dig för att boka en tid för åtgärd.
Felet/bristen skall åtgärdas av hyresgästen före avflyttning. Om felet/bristen inte är åtgärdad när du flyttar in behöver du anmäla detta via felanmälan på Mina sidor. Om du inte gör detta tar du över ansvaret för att åtgärda felet/bristen den dag du själv flyttar ifrån bostaden.
Åtgärdas av fastighetsägaren. Felet/bristen kommer att åtgärdas av fastighetsägaren efter det att den nya hyresgästen har flyttat in. Detta gäller där SGS hyr lägenheten av en annan ägare. Din fastighetsansvarige kommer att kontakta dig för att boka en tid för åtgärd.