SGS utför en teknisk besiktning i alla bostäder innan inflytt. Under den tekniska besiktningen ser vi över skicket på bostaden och om den utflyttande hyresgästen alternativt SGS behöver åtgärda några eventuella skador.
I kolumnen Utlåtande finns det 6 st alternativ, vad betyder dessa?
Utan anmärkning.
Åtgärdas ej. Detta är en notering av mindre skönhetsfel och kommer inte att åtgärdas.
Åtgärdas av SGS. Felet/bristen kommer att åtgärdas av SGS personal efter det att den nya hyresgästen har flyttat in. Den avflyttande hyresgästen kommer inte att debiteras.
Hyresgästen har bedömts orsakat felet/bristen och kostnaden för att rätta till felet kommer att debiteras den avflyttande hyresgästen. Om du själv vill åtgärda bristerna och därmed undvika debiteringen så har du möjlighet att åtgärda dessa före avflyttningen. Meddela SGS i så fall.
Felet/bristen skall åtgärdas av hyresgästen före avflyttningen. Det finns annars risk att vi kommer att åtgärda felet och debitera dig vissa kostnader.
Åtgärdas av fastighetsägaren. Felet/bristen kommer att åtgärdas av fastighetsägaren efter det att den nya hyresgästen har flyttat in. Detta gäller där SGS hyr lägenheten av en annan ägare. Den avflyttande hyresgästen kommer inte att debiteras.